Sport Na School

Wat is SNS?

Ben jij zo’n sportieveling uit het secundair onderwijs die graag allerlei sporten doet? Dan is de SNS-pas op jouw lijf geschreven!

De SNS-pas is een sportpas voor leerlingen van het secundair onderwijs. Met deze pas kan je gedurende een bepaalde periode na de schooluren deelnemen aan verschillende sportactiviteiten.

Je kijkt op het uurrooster wat er die dag te doen is en gaat er op af.

Voor sommige activiteiten die eenmalig of beperkt zijn in aantal is het soms noodzakelijk dat leerlingen vooraf inschrijven (zie algemene voorwaarden)

Alle activiteiten gaan door in sportaccommodaties of scholen in de buurt.

WANNEER?

• Periode 1: 18 september 2023 tot en met 19 januari 2024.
  • Periode 2: 22 januari 2024 tot en met 24 mei 2024.
  • De SNS-pas is niet geldig tijdens weekends, wettelijke feestdagen en schoolvakanties.

Voor één periode betaal je €35, voor twee periodes betaal je slechts €55.

Heb je een UiTPAS of A-kaart met kansentarief, dan verschijnt bij je registratie automatisch het kortingstarief.

Heb je recht op kansentarief, maar geen UiTPAS of A-kaart, meld je aan via de contactpagina of een sportpunt in je gemeente om je kortingstarief te ontvangen.

Bovendien kan je een deel van je inschrijvingsgeld terugkrijgen via je ziekteverzekering.

Wat is SNS?
Ik wil een sns-pas! hoe ga je te werk?

Jezelf inschrijven voor SNS is erg makkelijk. Surf naar de homepagina en vul daar het inschrijvingsformulier in met de gevraagde gegevens.

Je krijgt een mail met vraag tot betaling. Na betaling krijg je de activatiemail. Met deze mail kan jij je digitale pas, de SNS-app binnenhalen.

Lukt het niet digitaal? Dan kan je terecht bij je sportleerkracht. Hij/Zij is op de hoogte van dit initiatief en kan je mogelijk helpen bij de inschrijving.

Heb je geen smartphone of ben je niet vertrouwd met apps? Je kan nog steeds een papieren pas aanvragen bij je regioverantwoordelijke of het sportpunt in jouw gemeente. Deze papieren pas wordt verstuurd met Bpost, wij vragen je om het nodige geduld te hebben. Vergeet niet je thuisadres te vermelden in je mail bij je regioverantwoordelijke of het sportpunt in jouw gemeente .

Via de contactpagina kan je ook contact opnemen met de SNS-verantwoordelijke van je regio voor verdere informatie.

Tenslotte kan je in vele regio's ook terecht op de gemeentelijke sportdienst.

Je hebt een SNS-pas, en dan?

De SNS-app helpt jou op weg.

Heb je nog suggesties, verzuchtingen, klachten, ... aarzel niet en laat ze ons weten via de contactpagina.

Alvast veel sportplezier!

Je hebt een SNS-pas, en dan?